Recenzia - séria Hunger Games

10. listopadu 2011 v 18:50 | Alice |  Books

Obsah:
Na troskách bývalej Severnej Ameriky vyrástol Panem ovládaný bohatým Sídlom, ktoré obklopuje dvanásť chudobných obvodov. Sídlo vládne železnou päsťou a svoju moc dokazuje okrem iného tým, že si raz do roka vezme z každého obvodu jedného chlapca a jedno dievča vo veku od dvanásť do osemnásť rokov, aby sa zúčastnili na Hrách o život a pred zrakmi televíznych divákov bojovali na život a na smrť.
Šestnásťročná Katniss Everdeenová žije sama so svojou mamou a mladšou sestrou, o otca prišla pred rokmi pri banskom nešťastí. Keď nastúpi ako súťažiaca do hier namiesto milovanej sestričky, zdá sa, že si zvolila smrť. To však pre ňu nie je nič nové - boj o prežitie je súčasťou jej života od útleho detstva. Je rozhodnutá vrátiť sa domov, ale ak má zvíťaziť, musí potlačiť hlas svedomia a zničiť ostatných dvadsaťtri protivníkov.
Hry o život sú románom plným napätia, dobrodružstva aj lásky, a hoci dej sa odohráva v budúcnosti, dajú sa v ňom nájsť znepokojivé podobnosti zo života v súčasnosti.

Dve vety, ktoré sa mi páčia z oficiálneho opisu: "Sídlo vládne železnou päsťou a svoju moc dokazuje okrem iného tým, že si raz do roka vezme z každého obvodu jedného chlapca a jedno dievča vo veku od dvanásť do osemnásť rokov, aby sa zúčastnili na Hrách o život a pred zrakmi televíznych divákov bojovali na život a na smrť." - poprvýkrát, keď som si to prečítala, zdalo sa mi to dosť zaujímavé a nezvyčajné(čo je fajn), lebo som nikde nič podobné nečítala :)

Hry o život sú románom plným napätia, dobrodružstva aj lásky, a hoci dej sa odohráva v budúcnosti, dajú sa v ňom nájsť znepokojivé podobnosti zo života v súčasnosti.-Ja proste už zo základu milujem príbehy, ktoré sa odohrávajú v budúcnosti :D :D

Odkiaľ som spoznala knihu a čo si o nej myslím: No, o samotnej existencii knihy viem od kamošky, ktorá mi ju odporučila a keď si ju kúpila a prečítala, tak mi ju požičala. Konkrétnejšie tá kamoška je Lisa :D

Musím sa priznať, že je toto moja tretia najobľúbenejšia knižná séria po Harry Potterovi a Spoločenstve Piatich(čoskoro pribudne aj recenzia), lebo aj keď sa mi miestami zmýšľanie hlavnej hrdinky Katniss nepáčilo a mala som chuť do nej niečo hodiť ( :D ), dej bol plynulý, napínavý a hlavne originálny. Prvá aj druhá časť sa skončila tak, že som nedokázala obsedieť na mieste, pretože som bola veľmi zvedavá, čo bude ďalej, ako sa to celé vyvinie.

Autorke rozhodne patrí jedno veľké ďakujem, za takéto úžasné knihy :) Fakt odporúčam, neoľutujete :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.